כשמדובר בחינוך, שיעורי מדע מתמקדים לעתים קרובות ביסודות הביולוגיה והפיזיולוגיה. אבל יש תחום של חינוך לבריאות שלא נחקר לעתים קרובות, והוא חלק מכריע בחינוך מיני מקיף: הממדים החברתיים, הרגשיים והאתיים של מין ומערכות יחסים. מחקרים מראים קשר בין חינוך מיני מקיף לבין תוצאות חיוביות בהתפתחות ובריאות בני נוער. על ידי מתן חינוך מיני מקיף ואיכותי, זה יכול להוביל להערכה עצמית טובה יותר, יחסים משופרים עם הורים ומבוגרים אחרים, וידע מוגבר על פרקטיקות מיניות בטוחות יותר.

למרבה הצער, החינוך המיני בארצות הברית אינו מספק במידה רבה ולעתים קרובות מסתמך במידה רבה על תוכניות התנזרות בלבד. תוכניות אלה מספקות מידע מוגבל על בריאות הרבייה, אמצעי מניעה ומין בטוח יותר, וזהויות מיניות ומגדריות. התוצאה של תוכניות לימודים ממוקדות אלה היא שאנשים צעירים אינם מקבלים חינוך מיני מקיף המצייד אותם במידע ובמיומנויות הדרושים להם כדי לקבל החלטות בריאות לגבי בריאותם המינית וחייהם.

חינוך מיני מקיף מציע מגוון רחב של נושאים וחורג מעבר לעובדות המדעיות. הוא מכסה אמצעי מניעה ובעיות פוריות, מיומנויות תקשורת וקבלת החלטות, התפתחות מינית, הריון ולידה, HIV / איידס ומחלות מין, נטייה מינית וזהות מגדרית, מערכות יחסים בריאות ועוד. הוא מספק מידע עובדתי על מיניות האדם תוך הצבתו בהקשר חברתי ואתי. חינוך מיני מקיף מלמד צעירים כיצד להפחית את הסיכונים הקשורים לפעילות מינית וכיצד לקבל החלטות אחראיות.

חינוך מיני מקיף חשוב גם למניעת הריון בגיל ההתבגרות. מחקרים מראים כי לבני נוער שמקבלים חינוך מיני מקיף יש סיכוי נמוך בשליש להיכנס להריון מאשר לבני נוער שמקבלים חינוך להתנזרות בלבד. הם גם נוטים יותר לעכב פעילות מינית, להשתמש באמצעי מניעה כאשר הם הופכים פעילים מינית, ויש להם פחות שותפים מיניים. בנוסף, חינוך מיני מקיף עשוי לסייע בהפחתת שיעורי מחלות מין וזיהומים ב- HIV.

חינוך מיני מקיף מסייע גם ביצירת אווירה של אמון ופתיחות בין הורה לילד. כאשר ניתנת לצעירים גישה למידע מדויק בנוגע להתנהגות מינית בריאה, סביר יותר שהם יפנו להוריהם לקבלת ייעוץ והכוונה במקום להסתמך על חברים או מקורות מידע לא אמינים אחרים. תפקיד הורי זה יכול לטפח שיחות פתוחות ולבנות יחסי הורה-ילד בריאים.

חינוך מיני מקיף צריך להשלים היבטים אחרים של בריאות ונושאים הקשורים למין, כולל תקשורת בריאה, מודעות עצמית ומיומנויות קבלת החלטות. זה צריך להיות מותאם גיל, מדויק מבחינה רפואית, ולהרחיב מעבר להיבטים הפיזיים של המין כדי לכלול דיונים על מערכות יחסים בריאות, מיומנויות תקשורת, ערכים וקבלת החלטות. זה צריך לספק מידע המעודד קידום של כבוד עצמי וכבוד לאחרים, וללמד התנהגות אחראית כשמדובר מין ומערכות יחסים.

לבסוף, חיוני שחינוך מיני מקיף ייקח בחשבון ערכים תרבותיים ואמונות דתיות בעת הערכת הערכים והאמונות האישיים של צעירים. זה חשוב מכיוון שחינוך מיני אינו תוכנית לימודים של "מידה אחת מתאימה לכולם" בכך שלכל תרבות ו / או דת עשויה להיות מערכת ייחודית של ערכים או אמונות שיש לכבד ולכבד.

לסיכום, חינוך מיני מקיף חיוני כדי לצייד את הצעירים בכלים הדרושים להם כדי לקבל החלטות בריאות ואחראיות לגבי בריאותם המינית וחייהם. יש לחקור ולדון בממדים החברתיים, הרגשיים והאתיים של מין ומערכות יחסים על מנת לספק ידע והבנה מקיפים בנושאים הקשורים למין. הוא צריך לכלול מידע מדויק מבחינה רפואית ומותאם לגיל על כל ההיבטים של בריאות מינית וצריך לקחת בחשבון ערכים ואמונות אישיים. לחינוך מיני מקיף יש פוטנציאל ליצור סביבה בריאה ובטוחה עבור צעירים לקבל החלטות מושכלות ואחראיות לגבי בריאותם המינית.