אוננות היא אחד ממעשי המין הנפוצים ביותר בכל התרבויות והגילאים, ובכל זאת היא נותרה אחד הנושאים הכי לא מובנים ולא מדוברים. סקר שנערך בקרב גברים ונשים בגילאי 16-25 מצא כי 95.1% מהמשתתפים חוו אוננות לפחות פעם אחת, כאשר 84.5% אוננו באופן סדיר למדי. נתון זה לבדו צריך להיות די והותר כדי לעורר שיחות כנות על האמת של אוננות – שזה חלק בטוח ובריא של להיות אנושי.

מהי אוננות?
אוננות היא גירוי עצמי של איברי המין של האדם להנאה מינית. התרגול, למרות שהוא מתורגל בעיקר באופן פרטי, יכול למעשה להיות מגוון למדי במונחים של מיקום וטכניקה. לרוב, אנשים ישתמשו ביד או באצבעות שלהם כדי לעורר את איברי המין שלהם, אך שיטות אחרות כגון שימוש בחפצים כמו ויברטורים ודילדואים, כמו גם חדירה מבני זוג, ניתן להשתמש גם במעשה.

היתרונות של אוננות
אוננות מועילה לבריאות הגופנית והנפשית כאחד. אוננות סדירה מסייעת לשחרר מתחים, להרפות שרירים, להגביר את זרימת הדם, להפחית ציסטות בשחלות ואף לשפר את השינה על ידי שחרור אנדורפינים והורמונים אחרים היוצרים תחושה של רגיעה כללית. יתרונות אפשריים אחרים כוללים הערכה עצמית משופרת, הנאה מינית מוגברת בפעילות מינית משותפת, ואפילו מצב רוח משופר.

אוננות ומגדר
המין של האדם המתרגל אוננות עושה את ההבדל. נשים עשויות לחוות רמות מוגברות של הנאה מינית עקב גירוי הדגדגן, בעוד גברים חווים הנאה גופנית מוגברת, במיוחד באזור הפין והאשכים. הבדל זה ניתן לייחס את העובדה כי גברים ונשים יש מבנים אנטומיים שונים סביב איברי המין שלהם.

אוננות ופעילות מינית של בן זוג
אוננות ופעילות מינית של בן זוג הן שתי ישויות נפרדות ואין לבלבל ביניהן. למעשה, אוננות יכולה לשפר ולשפר את הפעילות המינית של בן הזוג בשל הידע וההבנה המוגברת של הגוף שמגיע מחקירה עצמית. יתר על כן, אוננות יכולה לתפקד כפורקן מיני עבור אנשים כאשר פעילות מינית בת זוג נעדרת או לא מספקת.

מיתוסים על אוננות
ישנם מספר מיתוסים על אוננות שהונצחו לאורך ההיסטוריה, ולמרבה הצער, רבים מהמיתוסים הללו עדיין נמשכים כיום. מיתוס אחד כזה הוא שאוננות גורמת לבעיות זיקפה ואימפוטנציה אצל גברים. זה לא נכון – אוננות אינה גורמת לבעיות זיקפה או אימפוטנציה, ושמירה על שגרת אוננות בריאה יכולה דווקא לסייע במניעתה. מיתוס פופולרי נוסף הוא שאוננות גורמת לאי פוריות אצל נשים. זה לא נכון באותה מידה; למעשה, כמה ראיות מצביעות על כך שאוננות רגילה יכולה לשפר את הפוריות. מיתוסים אחרים על אוננות, כגון האמונה שהיא עלולה לגרום נזק פיזי או פסיכולוגי, אינם נכונים באותה מידה.

מסקנה
אתר מומלץ
אוננות, כמעשה, כבר לא צריכה להישאר בצללים או להתלחש עליה, כאילו זה משהו להתבייש בו. כפי שפורט לעיל, אוננות היא חלק בריא של המיניות האנושית. בנוסף, למידה כיצד לגרות בבטחה את איברי המין מאפשרת ידע מוגבר על הגוף ופעילויות מיניות שותפות טובות יותר. עם זאת בחשבון, עדיף שננהל שיחות פתוחות, כנות ועובדתיות על פרקטיקת האוננות.