הביקוש לשירותים של נערות ליווי, המכונה לעתים קרובות נערות ליווי, ממשיך לגדול בקצב מהיר במדינות רבות ברחבי העולם. הצמיחה המואצת של תעשיית המין העולמית והנכונות הגוברת של חברות להתרחק מהסטיגמות הקשורות באופן מסורתי לזנות חברו יחד כדי להפוך נערות ליווי לזמינות יותר ומקובלות במידה רבה במקומות רבים. התוצאה היא שוק עולמי משגשג שבו אנשים, ללא קשר למיקומם, יכולים בקלות לשכור נערות ליווי מאומנות ומורשות באופן מקצועי כדי לענות על צרכיהם.

כדי להבין את ההיקף וההשפעה של תעשיית נערות הליווי העולמית, זה עוזר להסתכל על מדינות ואזורים בודדים. בארצות הברית מעריכים כי ישנן עשרות אלפי נערות ליווי פעילות ברחבי ארה"ב, כאשר המספרים הגדולים מרוכזים בערים גדולות יותר כמו ניו יורק, לוס אנג'לס ולאס וגאס. במדינות אסיה השוק מאורגן ורווי עוד יותר, עם מאות אלפי נערות ליווי בערים כמו בנגקוק, מנילה וטוקיו. תעשיית מין זו משתרעת על מקומות רבים אחרים ברחבי העולם כולל האיים הקריביים, אמריקה הלטינית, אירופה והמזרח התיכון.

בכלכלה גלובלית יותר ויותר, שירותי נערות ליווי זמינים אפילו יותר מבעבר בשל הופעתן של פלטפורמות הזמנה מקוונות. פלטפורמות אלו מציעות ללקוחות מבחר רחב של נשים יפות ומוכשרות במחירים שונים. עבור לקוחות המחפשים חוויה יוקרתית, ניתן להזמין נערות ליווי יוקרתיות לנסיעות ופעילויות פנאי. במקביל, לקוחות בתקציב מוגבל יכולים לדפדף במגוון רחב של נערות ליווי הזמינות באזורם לאירועים מזדמנים יותר. קלות זו של גישה ומבחר גדול הביאו לשוק תת קרקעי משגשג שבו לקוחות יכולים למצוא כמעט כל מה שהם רוצים בלחיצת עכבר.

חשוב לציין כי לא כל המדינות והאזורים לוקחים את אותה השקפה על תעשיית נערות הליווי. במדינות כמו תאילנד והפיליפינים, זנות מקובלת במידה רבה כסוג של פרנסה ואפילו מעודדת על ידי מדיניות ממשלתית מסוימת. במדינות אחרות, כמו ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, זנות וכל פעילות הקשורה לתעשיית נערות הליווי אסורות בהחלט ועלולות לגרור עונשים כבדים מאוד.

במקביל, חלה התמקדות מוגברת בהגנה על נערות ליווי מפני ניצול בעבודה וסחר בבני אדם. ארגוני זכויות אדם קוראים לאי-הפללה של עבודת מין בהסכמה ולצעדים מחמירים יותר נגד מי שמשתתף בפעילויות שאינן בהסכמה. ממשלות ורשויות אכיפת החוק נוקטות צעדים פרואקטיביים כדי להבטיח את ביטחונן של נערות ליווי על ידי דיכוי פעולות פליליות המנצלות באופן בלתי חוקי נשים פגיעות.

לסיכום, שוק נערות הליווי גדל משמעותית בשנים האחרונות, במידה רבה בשל עלייה בקבלה של תעשיית המין במדינות רבות בעולם. הנוחות של פלטפורמות הזמנה מקוונות הפכו את השירותים הללו לקלים יותר לגישה ועזרו ליצור שוק גלובלי באמת שבו לקוחות יכולים למצוא כמעט כל סוג של ליווי שהם רוצים. במקביל, גוברת ההתמקדות בשמירה על זכויותיהן של נערות ליווי ובמניעת ניצול בעבודה וסחר בבני אדם. עם כניסתם לתוקף של שינויים אלה, השוק העולמי של נערות ליווי צפוי להמשיך לצמוח. 

גם בארץ יש צמיחה, למשל ישנה עלייה במספר של דירות דיסקרטיות בחיפה