ניווט במערכת יחסים למרחקים ארוכים יכול להיות מאתגר, אבל עם הכלים והאסטרטגיות הנכונים, אפשר להישאר קרובים – גם כשאתם רחוקים קילומטרים זה מזה. הנה מדריך לשמירה על מערכת יחסים מרוחקת ולהבטיח שהקשר שלכם יישאר חזק לא משנה מה המרחק.

הכנה למערכת יחסים מרחוק

לפני שאתם ובני זוגכם נוקטים צעדים לשמירה על קשר מרוחק, עדיף לדון במה שמצופה משניכם. דברו על התדירות שבה תתקשרו, בין אם זה באמצעות הודעות טקסט, שיחות או שיחות וידאו. עליך גם להגדיר כמה קווים מנחים לתקשורת במונחים של פרטיות ותוכן. האם שניכם יכולים להקליט שיחות טלפון? האם יש נושאים שיישארו מחוץ לתחום? קביעת כללים אלה בשלב מוקדם יכולה למנוע אי הבנות בהמשך הדרך.

היבט חשוב נוסף של להיות במרחק קילומטרים זה מזה הוא יצירת תחושה של אמון ופתיחות בתוך מערכת היחסים. קל להתחיל לפקפק בפעילויות של בני הזוג שלכם כשאתם לא ממש איתם. המאבק בדאגה טבעית זו חיוני לשמירה על חיבור מרחוק. הסכימו לבצע צ'ק-אין על בסיס קבוע והראו אמון אחד בשני.

 

תקשורת היא המפתח

שמירה על מערכת יחסים מרוחקת דורשת תקשורת קבועה ושמירה על קשר. הקצאת שעה בשבוע לשיחות וידאו היא דרך נהדרת להישאר מחוברים ולהבטיח ששניכם תרגישו בנוח עם כמות הזמן שאתם מבלים יחד. נסו להגדיר ימים לשיחות וידאו כדי שיהיה למה לצפות. כמובן, אין כמו להיות באותו חלל, אבל שיחות וידאו הן הדבר הטוב הבא!

בין מפגש לראייה, תכננו דרכים אחרות לשמור על קשר. שיחות טלפון, הודעות טקסט והודעות דואר אלקטרוני הן דרכים נהדרות להישאר מחובר. ייתכן שתרצה לשקול שליחת מכתבים, גלויות או חבילות טיפול. פעולות מוחשיות אלה מראות שאתם חושבים אחד על השני והמאמצים שנעשו יכולים לעשות עולם של הבדל.

לחקור את הגבולות שלך

כאשר בן הזוג שלך רחוק, זה יכול להיות קל לתת לתקשורת לבוא לקיפאון, במיוחד אם המעבר למרחקים ארוכים הוא חדש. חיוני לשמור על דיאלוג פתוח ולספק משוב כנה. אם משהו מפריע לך, דבר! הצבת גבולות היא לפעמים הכרחית במערכת יחסים מרחוק.

לדוגמה, ייתכן שתרצה לקבוע כלל הפועל על העיקרון של "למה לא למה". אם בן הזוג שלך רוצה לבקר בן משפחה או חבר ותיק, אל תשאל למה, שאל למה לא? נסו להיות אמפתיים ומבינים את הצורך בזמן אישי.

להפיק את המרב מהזמן שלך בנפרד

מערכות יחסים מרוחקות פירושן לעתים קרובות לבלות זמן רב לבד – במיוחד אם אתה עסוק באיזון בין עבודה, לימודים או מחויבויות אחרות. הקפידו להקדיש זמן לעצמכם ולפעילויות שמביאות שמחה. אחרי הכל, ככל שתהיו מאושרים ומסופקים יותר, כך תהיו מצוידים טוב יותר למרחק.

כדי לשמור על מערכת יחסים מהנה ורעננה, תכננו פעילויות ולילות דייטים. אולי לצפות באותו סרט באותו זמן, או ליצור ערב משחק וירטואלי. שקול לתזמן פעילויות שבועיות לצפות להן. להיות במערכת יחסים מרחוק יכול להיות קשה, אבל חידוש יכול לעזור להפוך את הכיף בראש סדר העדיפויות.

לא משנה כמה רחוק אתה עלול למצוא את עצמך מבן הזוג שלך, שמירה על מערכת יחסים מרוחקת אפשרית לחלוטין אם אתה מתכנן בהתאם ומתעדף תקשורת. קצת יצירתיות ומאמץ יכולים להפוך את מערכת היחסים שלכם לחזקה בדיוק כמו כל קשר פנים אל פנים. בין אם אתה נמצא בשותפות מרוחקת או מעוניין להתחיל אחת, השתמש בהנחיות אלה וזכור להישאר חיובי!

ואם אתה מתקשה, נערות ליווי בתל אביב יסייעו לך.