זה נורמלי לשנות דברים ולצמוח החוצה – עבודה, בתים, ואפילו האנשים בחיינו. זה בלתי נמנע ששני אנשים במערכת יחסים יגדלו ויפתחו בנפרד, וזה עשוי להיות לגדול בנפרד כך ששני אנשים שונים כבר לא יתאימו זה לזה כמו פעם. אבל כאשר שני אנשים במערכת יחסים ארוכת טווח גדלים אחד על השני, יש להם כמה החלטות לקבל על העתיד של מערכת היחסים שלהם ולאן זה יכול ללכת משם.

כאשר אתם מתחילים לשים לב, הסימנים העולים זה על זה עשויים להיות אחת הצורות הקשות ביותר של שינוי מערכת יחסים לזהות. זה עדין, זה הדרגתי, וזה יכול לקרות כל כך לאט שלוקח זמן לשים לב שזה בכלל קורה. אבל יש כמה סימנים שצריך לשים לב אליהם. הבדלי דעות, דרגות של צמיחה אישית, ערכים או אינטרסים מנוגדים וחוסר חיבור מצביעים כולם על שני אנשים שיצאו ממערכת היחסים שלהם.

אם אתם מבחינים באחד מהשינויים הללו, חשוב לדבר על כך עם בן או בת הזוג שלכם. אם תתחילו להתייחס לשינויים שכל אחד מכם עובר, תוכלו להתקדם ולהסתגל טוב יותר לדינמיקה החדשה בין שניכם.

עיבוד השינויים

כאשר אתם מתגברים זה על זה, זה יכול להיות דבר קשה לעיבוד. אחרי הכל, ייתכן שמערכת היחסים שלכם עברה הרבה במהלך הזמן שהייתם יחד. המחשבה על הצורך לבחון מחדש כל דבר קטן עשויה להיות מציפה ואתה עלול לדחות את השיחות שאתה צריך לנהל.

חשוב להיות עדינים אחד עם השני. זו יכולה להיות תקופה קשה לשניכם. למרות שדיונים על שינוי עשויים לגרום לכם להרגיש חרדה, נסו להישאר ממוקדים בדברים החיוביים. כבדו את ההיסטוריה שהייתה לשניכם יחד והזכירו לעצמכם שלא משנה מה יקרה, לחיבור שלכם תמיד יהיה ערך.

להבין מה הלאה

עכשיו הגיע הזמן לחשוב מה הלאה. אם עדיין יש ניצוץ ביניכם, אתם יכולים לנסות לעבוד לקראת תאימות. חשוב להיות כנים ולהתייחס לשינויים שקרו בחיים של שניכם. קחו זמן לדבר על מטרות חדשות, רעיונות משותפים ותחומי עניין שתוכלו לבנות במערכת היחסים שלכם.

עם זאת, אם הניצוץ כבר לא שם, ייתכן שהגיע הזמן להמשיך הלאה. זכרו שזה בסדר לשחרר משהו או מישהו שכבר לא משרת אתכם. אף פעם לא מאוחר מדי לשים את עצמך במקום הראשון, גם כשזה אומר להשאיר את מערכת היחסים מאחור.

מחשבות אחרונות

לצאת אחד מהשני זה חלק נורמלי מכל מערכת יחסים, וזה משהו שפשוט קורה עם הזמן. כשזה קורה, חשוב לגשת לשינויים בצורה מודעת וחומלת. הקדישו זמן לדבר ולעבד את השינויים, ולאחר מכן עבדו לקראת הפתרון הטוב ביותר עבור שניכם. זה יכול להיות להישאר ביחד או שזה יכול להיות ללכת בדרכיכם, לא משנה באיזה כיוון אתם הולכים, זה בסדר לכבד כמה רחוק הגעתם יחד ומה שניכם למדתם לאורך הדרך. ואם מערכת היחסים חורקת, ואתה צריך משהו אחר – נערות ליווי באילת ידאגו לך.