כשחושבים על ציריך, הדבר הראשון שעשוי לעלות בראש הוא הנוף המדהים, אורח החיים המפואר ותעשיית העסקים המשגשגת. עם זאת, בעיר תוססת זו יש גם סצנה תרבותית עשירה, עם מגוון רחב של מוזיאונים המציגים את ההיסטוריה, האמנות והמורשת שלה. בין אם אתה חובב היסטוריה, חובב אמנות או פשוט מחפש לשנות קצב, ביקור במוזיאונים המובילים האלה בציריך הוא חובה.
ציריך היא ביתם של מעל 50 מוזיאונים, מה שהופך אותה לגן עדן לכל סוגי המבקרים. ממוזיאוני אמנות מסורתיים ועד אוספים מוזרים וייחודיים, בעיר המגוונת הזו יש משהו לכל אחד. בפוסט בבלוג זה, ניקח אתכם דרך המוזיאונים הטובים ביותר בציריך, וניתן לכם הצצה לאוצרות התרבות שיש לעיר להציע. גוף:

 1. המוזיאון הלאומי השוויצרי: ממוקם בבניין ניאו-גותי מרשים, המוזיאון הלאומי השוויצרי הוא המוזיאון הגדול והחשוב ביותר בציריך. המוזיאון מכסה את ההיסטוריה של המדינה מהתקופה הפרהיסטורית ועד ימינו. יש בו אוסף מרשים של מעל 800,000 חפצים, כולל חפצים, מסמכים, תצלומים וציורים. המבקרים יכולים ללמוד על המסורות התרבותיות והדתיות הייחודיות של שוויץ תוך סיור באולמות התצוגה המעוצבים בצורה מורכבת.

2. המוזיאון לאמנות (Kunsthaus): חובבי האמנות יעריכו את אוסף יצירות המופת המרשים במוזיאון לאמנות, הידוע בכינויו 'Kunsthaus'. מוזיאון זה מתגאה באחד מאוספי האמנות המשמעותיים ביותר בשוויץ, הכולל יצירות של אמנים ידועים כמו פיקאסו, מונה ואן גוך. מאמנות קלאסית ועד אמנות עכשווית, מוזיאון זה לוקח את המבקרים למסע דרך תנועות אמנות שונות, עם תערוכות מתחלפות באופן קבוע ותערוכות מתחלפות.

3. מוזיאון ריטברג: מוזיאון ריטברג הוא פנינה נסתרת בלב ציריך. זהו אחד המוזיאונים הבודדים באירופה המוקדש לאמנות לא אירופית, עם אוסף מדהים של חפצים מאסיה, אפריקה ודרום אמריקה. הארכיטקטורה הייחודית של המוזיאון, הממוקמת בפארק ריטר (Rieter Park) המדהים, מוסיפה לחוויה הכוללת. המבקרים יכולים להתפעל מפסלים, מסכות ויצירות אמנות ילידיות, המעניקים נקודת מבט שונה על המגוון התרבותי בעולם.

4. מוזיאון הכדורגל העולמי של פיפ"א:  עבור אוהדי כדורגל, ביקור במוזיאון הכדורגל העולמי של פיפ"א הוא חובה. המוזיאון הוא מחווה לספורט ולהשפעתו על חייהם של אנשים ברחבי העולם. יש בו מגוון תערוכות אינטראקטיביות ומולטימדיה החוקרות את ההיסטוריה, התרבות והקשר של הכדורגל למדינות שונות. המבקרים יכולים גם לבחון את כישוריהם ב'משחק הווירטואלי', שבו הם יכולים לשחק כקבוצה האהובה עליהם או לקחת חלק בדו-קרב בעיטות עונשין. 

5. מוזיאון הצעצועים של ציריך:
טיול במוזיאון הצעצועים של ציריך הוא כמו להיכנס לעולם של נוסטלגיה. מוזיאון מקסים זה מציג אוסף עצום של צעצועים עתיקים, כולל בובות, דובונים, רכבות מיניאטוריות ומכוניות. התערוכות מאורגנות לפי סוג הצעצועים, והמבקרים יכולים לראות כיצד הם התפתחו לאורך השנים. מוזיאון זה פונה לילדים ומבוגרים כאחד, מה שהופך אותו לאטרקציה מושלמת לכל המשפחה.

ואם אתם נרדמים במוזאונים, אולי תעדיפו להישאר בארץ ולבלות עם נערות ליווי בתל אביב