ערבי שישי הפכו לטקס מקודש עבורי ועבור החברה שלי. אחרי שבוע ארוך של עבודה ולחץ, אנחנו תמיד מצפים לבלות קצת זמן איכות ביחד. השגרה הרגילה שלנו כוללת הזמנת טייק אווי, התכרבלות על הספה וצפייה בסרט. צפינו בכל מיני סרטים, מקומדיות רומנטיות ועד מותחנים מלאי אקשן. עם זאת, ערב קולנוע אחד בולט בזיכרוני כאחת החוויות המשמעותיות והמרגשות ביותר – הלילה בו צפינו ב'נפש יפה'.

הדרמה הביוגרפית משנת 2001 מספרת את סיפורו של מתמטיקאי מבריק, ג'ון נאש, בגילומו של ראסל קרואו, הנאבק בסכיזופרניה. ראיתי את הסרט בעבר וידעתי שזה סרט עוצמתי ומרגש, אבל הצפייה בו עם חברה שלי נתנה לי פרספקטיבה חדשה לגמרי עליו.

כשהסרט התחיל וכתוביות הפתיחה התגלגלו, הגנבתי מבט אל פניה של חברתי, תוהה אם היא מתרגשת כמוני. יכולתי לראות שמץ של סקרנות וציפייה בעיניה. ככל שהסיפור התגלגל, שנינו נשבינו נשביים מהמשחק המבריק של קרואו ומהנרטיב היפה של הסרט.

הכרנו את ג'ון נאש, סטודנט צעיר ושאפתן לתואר שני באוניברסיטת פרינסטון. רמת האינטלקט הגאונית שלו ושיטותיו הלא קונבנציונליות זיכו אותו במקום במלגה יוקרתית, שם הוא פוגש ומתאהב באשתו לעתיד, אלישיה, בגילומה של ג'ניפר קונלי. הכימיה בין שני השחקנים לא הייתה מוטלת בספק, וחברתי ואני מצאנו את עצמנו מתחברים לסיפור האהבה שלהם.

אבל בדיוק כשהסרט התחיל להרגיש כמו דרמה רומנטית, הוא מקבל תפנית אפלה. חייו של ג'ון מתהפכים כאשר הוא מאובחן עם סכיזופרניה. כקהל, אנחנו נלקחים לרכבת הרים של רגשות יחד עם ג'ון ואלישיה. אנו עדים להשפעות קורעות הלב של מחלתו של ג'ון על מערכת היחסים שלהם והמאבקים שהם מתמודדים איתם כשהוא מנסה להסתיר את מצבו מהעולם.

הצפייה בסרט עם חברה שלי גרמה לי להבין כמה אני בר מזל שיש לי אותה לצידי. לראות מערכת יחסים חזקה ואוהבת כמו של ג'ון ואלישיה גרם לנו להעריך אחד את השני אפילו יותר. זה גם עורר בינינו שיחה חשובה על בריאות הנפש והסטיגמות סביבה. דיברנו על האופן שבו החברה עושה לעתים קרובות רומנטיזציה למחלות נפש וכמה חשוב לתמוך ולהראות אמפתיה כלפי אלה שנאבקים.

כשהסרט הגיע לשיאו, חברתי ואני ישבנו על קצה מושבינו, ודמעות זלגו על פנינו. ההופעה היפה ומכמירת הלב של קרואו וקונלי הותירה אותנו פעורי פה. שנינו התרגשנו מהסיפור ומהמציאות הטרגית של חייו של ג'ון נאש.

כשהקרדיטים התגלגלו, חברתי ואני ישבנו בדממה ועיבדנו את רגשותינו. דיברנו על הסרט במשך שעות, דנו במורכבויות של יחסי אנוש ובמושג האהבה בצורתו הטהורה ביותר. זה היה סרט שלא רק אירח אותנו, אלא גם גרם לנו לחשוב על חיינו ולהעריך את האנשים שאנחנו אוהבים עוד יותר.

במבט לאחור, אני אסיר תודה על ערב הסרט ההוא עם החברה שלי. 'נפש יפה' לא רק שעשעה אותנו, אלא גם לימדה אותנו שיעורים חשובים על אהבה, בריאות הנפש וכוחו של סיפור סיפורים. זה גם קירב בינינו כזוג וחיזק את הקשר בינינו. לא יכולתי לבקש ערב קולנוע טוב יותר עם אהבת חיי.

לסיכום, אני מאמינה ששיתוף חוויות כמו צפייה בסרט עם בן הזוג יכול להביא רמה אחרת של קרבה ועומק למערכת יחסים. לסרטים יש את הכוח להעביר אותנו לעולמות שונים, לחבר אותנו לרגשות שלנו ולעורר שיחות משמעותיות. וכאשר אתה חווה את זה עם מישהו שאתה אוהב, זה הופך להיות רגע בלתי נשכח ומיוחד. אז, לקחת קצת זמן מתוך לוחות הזמנים העמוסים שלך יש ערב סרט עם השותף שלך. מי יודע, זה עשוי פשוט לקרב אתכם זה לזה וליצור זיכרונות שתוקירו לכל החיים.

ועבור הגברים שאין להם בת זוג לראות איתה סרט, אפשר במקום בילוי עם נערות ליווי בחיפה