ברוכים הבאים, פודיז! אתונה היא ביתם של מטבח ים תיכוני מעורר תיאבון וגן עדן של טעמים. בין אם אתם מחפשים ארוחות יווניות מסורתיות, מנות בינלאומיות מודרניות או חטיף על החוף, אין ספק שתמצאו משהו לטעמכם. הצטרפו אלינו לסיור בנוף הקולינרי של העיר, וניתן לכם טיפים על המקומות המושלמים לסעוד בהם במהלך שהותכם ביוון. בון אפטיט!

הרפתקת האוכל היווני שלכם צריכה להתחיל באחת המסעדות הקלאסיות של אתונה, כמו Kostarelos Taverna הפופולרית. מלון פראט אוף אתנס (Pratt of Athens) ממוקם ממש ליד הפלאקה (Plaka) בלב העיר, ומגיש מאכלים יווניים אותנטיים. המנה המפורסמת ביותר שלהם היא הקינוהוס, תבשיל קדרה הכולל נקניקים, תבלינים וירקות מעורבבים עם רוטב גופיו שמנת. כאשר אתם סועדים כאן, הקפידו להשלים את התמחויות הבית הללו עם ראקי, הגרסה היוונית של אוזו.

מי שרוצה טעם בינלאומי יותר יכול ליהנות מארוחה בגאיה, הממוקמת במרכז העיר. כאן, המנות נוצרות מתוצרת יוונית טרייה, יינות בינלאומיים, והשפעות ממטבחים שונים. נסו את ריזוטו אורזו, מסעדה איטלקית קלאסית אהובה שמגיעה עם שרימפס מוקפץ ורוטב בלסמי לבן. שטפו אותו עם אסירטיקו בדרככם החוצה.

מחפשים חטיף לחוף הים? אל תחפשו רחוק יותר ממאפיית Karabina בפסירי (Psirri), המתמחה במאפים יווניים מסורתיים. מאפי ביפה, למשל, פופולריים בזכות טעמם המלוח, עם שכבות גבינה וירקות בין שכבות בצק מתקלפות. או נסו את הלוקומדס (Loukoumades) המפורסמים שלהם, פחזניות בצק קטנות בטיגון עמוק עם קינמון ודבש.

אף סיור אוכל באתונה אינו שלם ללא ביקור בטברנת הדגים היוונית המסורתית. Alatsi הוא קלאסי, הממוקם ליד נמל פיראוס. מסעדה בניהול משפחתי זו מגישה כמה מהדגים הטריים ביותר באתונה. נסו את דג הבס הקלאסי בגריל, שמעליו צ'ילי, שום, עגבניות וכוסברה, ונשטף בכוס קרה של יין יווני לבן. ואל תשכחו לקבל עיסוי ארוטי אחרי ארוחה דשנה. 

עבור השן המתוקה, אתונה היא ביתם של מספר חנויות ג'לטו ארטיזנליות. מסעדת 379, הממוקמת בלב שכונת מטקסורגיו (Metaxourghio), מגישה כמה מהג'לטו הטובים ביותר בעיר, העשויים מכל חומרי הגלם המקומיים הטבעיים. נסו את טעם הקרמל וההדרים המלוח לקבלת טוויסט ייחודי.

כפי שניתן לראות, באתונה יש מגוון רחב של מאכלים מגוונים להפליא להציע. מטברנות מסורתיות ומאפים יווניים ועד מנות בינלאומיות מודרניות, אין ספק שתמצאו משהו שתאהבו. בואו לחוות את כל מה שיש לעיר להציע. הידד לחוויית אוכל טעימה!